pondělí 12. září 2016

Co slavím o Kurban Bayramı?

Dnes muslimové slaví svátek obětování. Co přesně a jak vám popisovat nebudu, jsem si jistá, že od toho tady jsou zkušenější.
Dnešek mě ale přivedl k zamyšlení, co pro mě tyto svátky znamenají a že díky nim se mi změnil pohled na věc a zase vidím svoji existenci růžově. Proč a jak?






Pro mě jsou tyhle svátky trvající několik dní dovolenou. Většinou se to prodlouží na celý týden. Perfektní příležitost někam vyjet a dobít baterky před začátkem školního roku. Loni se mi povedla nádherná dovolená v Thajsku, letos se držím při zemi a trávím prázdniny v Burse à la tour de summerhouses. A strašně mě to baví. Přes den jsme s přáteli u bazénu, v noci se procházíme po pláži nebo jedeme do hor. Dlouho jsem si stěžovala na to, že v Burse není kam jít. Ale když kolem sebe máte ty pravé lidi, Bursa je báječná. Tu se procházíte po pláži a za hodinu už jste na dvoutisícové hoře Uludaĝ. Bursa je nádherná.

Ale co ji dělá nejpřitažlivějším městem? Lidé. Moji lidé. Úžasné kamarádky a kolegyně, turecká maminka a její rodina, kamarádi, přátelé, známí. Ještě nedávno to s Bursou vypadalo na rozchod. Nerozuměli jsme si. Stačilo ale udělat pár změn v osazenstvu a já jsem se do ní znovu zamilovala. A na to vše jsem přišla během těchto svátků, takže jdu slavit s tureckou rodinou a přáteli, protože mám co.


Krásné svátky.

 
<3 Bursa

Žádné komentáře:

Okomentovat