středa 12. února 2014

Moni v kuchyni & bulgur

Když jsem žila v Česku, ráda jsem experimentovala s kuskusem, bulgurem, lilkem... Vždycky to ale dopadlo tak, že jsem nenašla zajímavý recept. Nakonec jsem tedy líhla k nějaké klasice, jako bulgur/kuskus smíchaný se zeleninou, sýrem... Nuda!

Už žiju v Turecku nějaký ten pátek, mám svoji vlastní kuchyni a Turka, který hodně, často a rád jí. Obkoukala jsem spostu receptů od Turkyní a lehce přizpůsobila. Prezentovat míním jen recepty, k nimž nepotřebujete nic speciálního.

Dnes bych vám chtěla ukázat můj bulgur. Ano, se zeleninou a sýrem, ale zajímavý. Jednoduchý, nenáročný na suroviny, nápaditý, skvělý. Konec samochvály, už se tu nedá dýchat. Jdeme na to!





jeden hrnek bulguru na tři porce (u nás na dvě), cibule, olivový olej, rajčatová pasta/salča/protlak, rajčata (mohou být i z konzervy), paprika, hrst vlašských ořechů, sůl, pepř, libovolně něco zeleného: jarní cibulka, petržel, ...

V hluboké pánvi s rovným dnem na olivovém oleji osmahnu cibulku a papriku, přidám dvě lžíce rajčatové pasty/salči/protlaku, hrnek bulguru, dva hrnky horké vody, lehce nadrcené ořechy, na větší kousky nakrájená (oloupaná) rajčatam osolím a opepřím. Dobře zamíchám, přiklopím pokličkou a na mírném ohni nechám svému osudu. Po čtvrt hodině či dvaceti minutách se voda vyvaří a bulgur je měkký. Odstavím ze sporáku a někdy přimíchám hladkolistou petržel nebo jarní cibulku. 
Připravím zelený salát (směs salátů "co bylo na trhu", olej, citronová šťáva) a bulgur servíruji s horou bílého (balkánského/feta) sýru. 
U masožroutů stoprocentně budete slavit úspěch na grilování!

Dobrou chuť, afiyet olsun!

Žádné komentáře:

Okomentovat